Dinero fiduiciario virtual


El gobierno italiano acaba de prohibir las transacciones en efectivo superiores a 1000 euros. Revisando foros de internet y opiniones de diferente tipo se pueden sacar algunas conclusiones de distinta relevancia más allá del objetivo declarado de la medida, que es impedir el fraude fiscal. Les reseño los principales argumentos que en este momento se debaten en los foros de finanzas, para que se animen a pensar un poco, sobre todo en previsión de que esa misma medida se implantara en Españistán:

1. Para pagos por encima de 1.000 euros es obligatorio el empleo de un gestor privado para las operaciones económicas entre ciudadanos, o entre ciudadanos y empresas, sea por la vía del cheque, de la tarjeta o cualquier otro medio de pago. Es decir, se impone por ley, y para ese importe, la bancarización de los pagos, y se somete a la ciudadanía a la presión recaudatoria de las comisiones, que desde hace un tiempo están prácticamente desreguladas.

2. La medida indirectamente operará como un freno para la extracción de moneda en efectivo. Es a un corralito lo que una bomba sucia es a la bomba atómica. Es una prueba más de que la banca carece de liquidez, en sentido físico: es decir: no tiene dinero en sus cajas fuertes para atender a la demanda de papel moneda.

3. La medida perjudicará seriamente al pequeño y mediano comercio, que por cuestiones de confianza y de inmediatez trabaja en efectivo y con márgenes menores (es decir, que la mordida del banco dañará más su margen de beneficio, en comparación con las grandes corporaciones, que pueden gestionar comisiones más generosas con sus entidades). Se pueden imaginar los efectos de esa misma prohibición en españa, donde por ejemplo los coches de segunda mano, los sofás, las comidas de navidad pagadas a escote, muchos electrodomésticos y algunos servicios con precios superiores a 1.000 euros siguen pagándose a tocateja.

4. El dinero en efectivo en ciertas cantidades elevadas pasa a ser socialmente demonizado y criminalizado, abriéndose el camino para una plastificación total del dinero, que no sólo ha abandonado el patrón oro, si no que poco a poco va abandonando su soporte físico, reduciéndose a un mero apunte electrónico en un ordenador central, dejando al ciudadano completamente desprotegido y sin defensa alguna antre la banca.

5. La extensión casi obligatoria del pago electrónico o con rastro documental de algún tipo puede llegar ser una forma de control y seguimiento de los usos, gustos y movimientos del ciudadano.

6. La medida es una forma de presión para evitar el fraude en el consumo, pero no ataca el fraude a altos niveles, ni aumenta la carga impositiva sobre los beneficios de determinadas operaciones financieras de las grandes fortunas, como los SICAVS, que siguen teniendo una fiscalidad vergonzosamente privilegiada. Es decir, es otra vuelta de tuerca sobre una ciudadanía harta de pagar los desmanes de otros.

Estas son algunas de las ideas que se manejan en internet en este momento.

Como ilustración, les dejo un vídeo promocional de la compañía VISA, y que encontré en un foro de economía. Pese a que el comercial pretende que paguemos con su tarjeta, la verdad es que casi está pidiendo a gritos que hagamos lo contrario. No sé en qué estarían pensando sus creativos.

Visa payWave 2011

Advertisements

7 Comentarios

  1. Xuiz e parte said,

    Decembro 7, 2011 ás 12:03

    Estou totalmente de acordo cos 5 primeiros puntos, pero no sexto en canto ao control do fraude, eu penso que de xeralizarse o uso da moeda electrónica, é decir desaparecer o diñeiro como hoxe o entendemos, traería consigo unha fiscalización automática de todos os gastos e ingresos de todas persoas.
    O cal implicaría, por unha banda a desaparición do diñeiro en negro e si non hai diñeiro en negro tampouco negocios en negro (drogas,venda de armas,…).
    Evidentemente o mundo non sería igual, evidentemente os dirixentes do planeta non chegarán a tanto, o diñeiro en papel seguirá circulando para que todo este circo poida seguir…
    (eso si, esa lei italiana é un maravilloso negocio para os bancos, e no resto nada cambiará!)

  2. iesounonies said,

    Decembro 7, 2011 ás 13:50

    “O cal implicaría, por unha banda a desaparición do diñeiro en negro e si non hai diñeiro en negro tampouco negocios en negro (drogas,venda de armas,…).”

    En efecto. O diñeiro en efectivo circula esecialmente para o menudeo de droga, para a prostitución e para tráfico de armas. Deixando a un lado as últimas dúas cousas, a primeira sería unha nova limitación á liberdade de conciencia.

    • Xuiz e parte said,

      Decembro 8, 2011 ás 16:12

      Non, si se legaliza o consumo …

      • iesounonies said,

        Decembro 8, 2011 ás 16:15

        O consumo xa é legal, salvo en vía pública. O que é ilegal é a producción, distribución e venda.

  3. sobreira said,

    Decembro 10, 2011 ás 01:36

    Xeralizar o uso do plástico é xusto o que di o anuncio: “Visa payWave. For purchases under a hundred dollars, just ‘wave’ and go”. (Para compras ata cen dólares, úsaa e marcha). A medida fiscalizaría só unha moeda, como cos dólares vermellos e os azuis do filme Tekken. Aínda se poden abrir contas noutras divisas, pero só de momento. A noticia comezou a cundir hai tempo, e eu mesmo retirei tódolos meus fondos de NGB (NCG) como castigo e precaución (24 horas despois do ingreso, anunciaron a absorción do meu novo banco):
    http://www.elpais.com/articulo/sociedad/ahorros/tienen/miedo/corralito/elpepisoc/20111209elpepisoc_1/Tes

  4. sobreira said,

    Decembro 13, 2011 ás 00:31

    Sobre un futuro distópico onde o mundo está gobernado por sete (ou nove?) grandes multinacionais (EN: corporations) e unha delas (nomeada Tekken, a correspondente a USA) fai un combate mundial de loita cada ano para sacar un gañador de entre os enviados por cada multinacional. Sacada dun videoxogo, en realidade é unha peli (e un anime) para os amantes das pelexas e do videoxogo.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tekken_%282010_film%29

    Moito máis recomendable é a xaponesa Battle Royale (só vin a primeira; tamén hai dous comics mangas do tema), clásico de culto do 2000 baseado nunha novela de 1999 onde unha clase é secuestrada para matarse entre eles nunha illa, todo televisado estilo Big Brother. A futura peli do 2012 “The hunger games” 1/3 (que busca causar o furor de “Twilight” = Crepúsculo) é unha copia do argumento aínda que defenden que a autora Collins non coñecía a novela de Takami.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_Royale_%28film%29

    Sobre o control das transferencias maiores de 1000 euros: non sei se o aplicarían aquí, porque impediría a Camps e familia pagar os seus traxes en metálico… :P


Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: