Tunisia


Non é por obviar as enormes diferenzas entre Tunisia e España. Pero compre lembrar que durante anos o réxime tunesino conxurou o desemprego xuvenil coa formación, enchendo as universidades e as escolas superiores coas achegas da súa potente maquinaria demográfica. Os disturbios que deron lugar á saída do país do presidente comezaron pola inmolación dun titulado universitario ao que a policía lle destruiu un posto de venta de verduras e froitas.

Nun blog (progubernamental?) sobre Tunisia pódese ler o seguinte:

Túnez siempre ha dado gran valor a la educación. El presupuesto anual del país en general, asigna más del 20 por ciento del Gobierno para el presupuesto de funcionamiento de la educación primaria y secundaria, cifra que está entre las más altas del mundo. Túnez en la educación es gratuita y accesible para todos. Por otra parte, la escolarización es obligatoria entre las edades de 6 a 16 años. Extensa reforma del sistema educativo ha llevado a más escuelas en las zonas rurales, un mayor porcentaje de niñas en la escuela, y un programa de estudios con más énfasis en las ciencias y la formación profesional.

En Túnez, el Estado garantiza la educación gratuita a todos los niños en edad escolar, independientemente del género o de la región. La proporción de estudiantes mujeres ha alcanzado el 47,4% en las escuelas primarias y el 50,6% en las escuelas secundarias. Por ley, la escolaridad es obligatoria hasta el noveno grado. Hoy, uno de cada cuatro tunecinos asiste a la escuela. El número de estudiantes que terminan la enseñanza secundaria ha llegado a 1.100.401 en 2006. Durante los últimos trece años, un esfuerzo de largo alcance se ha puesto en marcha por el Presidente Ben Ali para reformar el sistema educativo mediante la introducción de los valores de la tolerancia, la apertura, la democracia y los derechos humanos y hacer acabar con todas las expresiones de la intolerancia, el sexismo y el fanatismo en los libros de texto y los programas escolares. La lingüística en lenguas extranjeras y las nuevas tecnologías también está fuertemente alentado. (Fonte: blog-túnez.)

A revolta tunesina lémbrame ás historias que se contan da transición española: os nenos mimados do réxime escapando da policía polos campus universitarios. Nese contexto Francia compórtase coma un chulo de putas no seu burdel (o norte de África): nen sequera recibe ao presidente de Tunisia no seu territorio, non vaia ser que alguén se entere de que a república gabacha durme en Europa pero déitase en África.

Reflexionemos. En españa sobretitulamos á xente que titulamos, e iso o facemos compatible con un rampante fracaso escolar. Non quero ser agoreiro, pero dada a situación de creba económica española (apenas disimulada coa masiva venta de débeda pública e a concentración de pufos bancarios: pan para hoxe e fame para mañán) ao millor algún día os nosos estudantes e titulados se rebelan contra o incansable expolio das nosas nóminas e pensións, e súmanselle taballadores en precario e hipotecados mileuristas. Sería bonito desaloxar do país dunha boa patada non só a toda a clase política corrupta e vividora que nos goberna, senon aos financieiros que parasitan a economía mais bancarizada de Europa: a española.

Claro que para iso a sociedade española debería de abandoar o seu modo de vida narcotizado, centrado no consumo de ladrillo, no botellón, no centro comercial, no fútbol e no gran hermano.

Non como estes valientes tunesinos: ollo ao minuto 1:38.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: